About Me

My photo
nama diberi Aqmal Hisyam bin Hamzah. Lahir pada 8.3.91...heheh...muder lagi bai...banyak bender perlu dikecap..seorang pelajar universiti teknikal malaysia melaka jurusan diploma mekanikal engineering..orang melaka..kalo sesat boleh tanyer sini ar..hahah..agak sengal..kadang2 x betul..tapi kengkawan kata selalu..aku x leh terima..hahah..senang citer dijangkiti penyakit malas tahap kronik..ala2 kanser gitu..hidup sempoi..sambil mengambil berat akan masa depan..kategori boros kengdekut.hahah..doakan aku agar dipermudahkan urusan hidupku dari sehari ke sehari..

Tuesday, February 1, 2011

aku masih baru!!

mukadimmah pembuka bicara...

Assalammualaikum...
dengan senang hatiku pakai aku la kan...kalo ayah ngan mama baca paham2 jer ler eh...
sejak dua menjak ku tlah mengdeactivatekan muka buku ku...rasa semacam lak biler bukak laptop yng kian dimakan usia..hahah...aku suka melihat or observing ar kata orang..tapi bukan sekodeng k....suka melihat jerk...so kire ikut traits2 bapak aku lar..kalo bapak den suka tengok tempat orang aku plak anak dier suka tengok orang..x kire la laki ker pompuan ker...cumer best tengok orang..hahaha...dengan tengok orang..kiter dapat lihat maner kekuatan kiter maner kelemahan kiter...

(jangan pikir laen deh)...hahah

dengan tengok orang nie kiter dapt memahami ciri2 seorang manusia tu..yng boleh dibandingkan ngan kiter..contohnyer..

  1. aku suka tengok orang bising.
biler sesorang tu bising aku dapat rasekan yng dier cuber menyampaikan sesuatu...walaupun dier cakp ngan orang len..tapi maybe sesuatu tu sesuatu yang amat berguna kat aku...ehm camner nak cakp ar...contoh mcm nie ar...ader budak bising pasal x der kuliah kat member dier aku sebok dengau2 (fuh dengau2..haha melaka)..tapi informative kat aku sebb tym dorang x der klas aku pun x der klas so bleh planning gi lepak2..mcm tu la lbh kurang..haha

    2. aku suka tengok orang diam..

biler keadaan mcm nie..aku naek pening..sebb aku dikategorikan mak aku sebgai bising gak ar..siapa yng rapat ngan aku mmg tau aku ni kuat memekak...pastu ader mental disorder skit..haha..k2..biler tengok orang diam nie aku pening sebb aku plak yng sebok pikir aper yng tengah bermain di paler otak dier...sedangkan mayber dier x pikir paper kan...hahah.lbh kurang mcm tu...

    3. aku suka tengok orang kelam kabut

hahahahha..ni part paling best ar..biler prang kelam kabut kiter dapt tengok mcm maner seseorang tu cuber mengatasi masalah dier....example paling senang mudah dan tepat biler assignment tertangguh2..aku x cakp aku x tangguh..tapi kire x ar..sebb aku sediaka payung sebelum hujan...tapi biler member kacau bilau..pergh rase syiok giler...bukan syok gelak..tapi syok tengok dier cuber selesaikan masalah dier yng kalo bagi kat aku masalah tu boleh diselesaiakn dengan petikan jari kaki..(maknenyer mmg susah ar..ko boleh petik pakai jari kaki ker..)..

   4. aku suka tengok orang luar

maksud orang luar ni bukan luar sangat ar..tapi mcm kat negeri2 laen kan....aku pun dah nak masuk 20 taun bermaustautin kat melaka kan...bukan x nak keluar dari melaka...tapi kalo amik side positif..banyak giler kelebihan duk negeri sendiri..orang luar contoh paling best terengganu kelantan kedah sabah serawak..yang loghat dier len mcm skit..aku pun sampai terikut2 loghat diorang...tapi sampai lah nie...belum ader orang luar ikut loghat melaka...naper yer...bahasa diraja kot...zaman parameswara..haha

    5. aku suka tengok budak2

ehm..maybe mcm x cayerkan...tapi believe ar..hahah...seyes biler tengok budak2 rasa tenang kot...hahah..nak2 yng belum geti cakap tu..hahah..tapi kalo dier nanges rase nak sepak jerk..hahah..maybe sebb diorang belum ader dosa kan...so sumer perbuatan diorang tu kire ikhlas ar..kalo mcm diorang mintak dukung...kire diorang tu approve ko sebgai manusia paling selamat untuk didekati...tapi kalo dier wat dek jerk...mmg la dier nampak ko mcm perabot umah ko jerk..hahah

ok2 sampai disini saje..haha..baru mukadimmah dah mcm pro lak kan...kepada sesiapa yng bace dan terasa ker aper ker..maap ler yer...hidupku caraku...hahha nite2

2 comments: